• DIA 17-1 Dubbeldam 17-1 0-3

Uw verslaggever heeft vanmorgen nog een wedstrijdje gefloten bij Dubbeldam; het zonnetje scheen voor het eerst in maanden en de regenbui die zo’n beetje de hele maand februari geduurd heeft,was opgedroogd. Het leek wel lente.
    Natuurlijk liepen er de nodige mensen van de 17-1 rond, zo was Robert de Haas leider bij de 13-1, die onder leiding van ons aller Fred Koster nipt met 0-1 verloren. Ook Nordin was als trainer van zijn jonge pupillen te zien op ons C3B-veld.
    Naarmate de dag vorderde verdween de zon en begon de wind wat op te steken. Eenmaal aangekomen in Teteringen was het weer dan ook een stuk minder vriendelijk, maar onze Brabantse vrienden waren wel weer bijgekomen van hun Carnavalsfeestje en het Brabantse Coronavirusje is nog niet nabij Breda aangetroffen.

Onze mannen en die van DIA geven elkaar voor de wedstrijd gewoon een handje en met een geblesseerde Gijs, maar ook Xander en Nordin op de bank, beginnen we aan de wedstrijd. De laatste competitiewedstrijd is alweer even geleden, maar dat is niet te merken aan onze jongens, ze gaan er vol voor, net als onze tegenstanders trouwens. Het eerste schot richting het doel is van DIA, maar ook onze mannen vinden al snel hun weg naar het doel van DIA. Als Noah in de zestien lichtjes wordt aangetikt, legt de goed leidende scheidsrechter de bal onverbiddelijk op de penaltystip. Het is misschien wat makkelijk gegeven, maar onze scheids fluit strikt en snel, zo zal in de rest van de wedstrijd blijken.
    Het maakt Stijn niet uit of de strafschop verdiend was, hij schiet de bal gewoon binnen, maar dan is het tijd voor DIA, die vol voor de gelijkmaker gaan. Even lijkt deze direct te vallen als twee man in de zestien opduiken, maar deze kans wordt gemist. Kort daarna is het Björn die op het harde kunstgras een perfecte sliding inzet. Hij blesseert zichzelf, maar kan nog wel even doorspelen. Even later moet hij toch het veld af en het is nu al einde wedstrijd voor onze bikkel.
    DIA krijgt weer een oplegde kans, maar nu gaat de bal hoog over. Ook aan de andere kant zien we de nodige kansen, maar Harris schiet tot twee keer toe tegen de keeper en een vrije trap van Luuk wordt van de doellijn gekopt. Terwijl alle aanvallers op het veld het doel maar niet weten te vinden, zien we een hoekvlag driftig bewegen en onze scheidsrechter stuurt de boosdoeners die hier verantwoordelijk voor zijn van het veld af.
    Het is inmiddels bijna rust, maar DIA krijgt nog een keer een enorme kans. Een harde kopbal op doel lijkt erin te gaan, maar dan zien we een katachtige redding van Marco.

Met de kleinst mogelijke voorsprong gaan we rusten en na rust komt DIA heel sterk uit de startblokken. Onze mannen moeten alle zeilen bijzetten en onzen nummer 17 Luuk krijgt een terechte gele kaart.
    Nordin en Brian geven echter geen krimp en echt grote kansen krijgen we niet te zien. Als Xander dan het veld inkomt, groeit de hoop op de bevrijdende 0-2, maar langs de lijn is er meer aandacht voor Ronald, die als een geroutineerde ober met een bittergarnituur langs de vele fans loopt.
    Een bijzonder rommelige aanval van Dubbeldam eindigt in een doelpunt van Xander. Hij lijkt zelf nog het meest verbaasd te zijn dat de bal voor zijn voeten belandt, maar hij schiet de bal natuurlijk wel droog achter de keeper.
    Achterin moet onze nummer 17 Nordin ingrijpen, het lijkt erop dat hij de bal raakt, maar hij neemt zeker ook zijn tegenstander mee. Niet alleen krijgt hij een vrije trap tegen, ook krijgt hij geel, volgens de scheidsrechter zijn tweede, maar na een korte uitleg van onze nummer 17 Luuk trekt hij al snel de net getoonde rode kaart weer in.
    Met een gretige Xander, die continue op de loer ligt en daarbij enkele keren terecht teruggefloten wordt voor buitenspel is de kans op de 0-3 groter dan de aansluitingstreffer van DIA. Toch wordt het nog even gevaarlijk als de bal naar de grond wordt gekopt, ook dit keer zijn de reflexen van Marco voldoende om het schot te keren en als niet veel later Xander diep gestuurd wordt, kunnen we inderdaad de 0-3 opschrijven, wat ook direct de eindstand is.
    Het was een heerlijke wedstrijd, waarin we twee aanvallende teams hebben gezien, die zonder grote overtredingen alles gegeven hebben. Aan beide kanten zijn er veel kansen gemist, maar hoewel wat geflatteerd, was de overwinning van onze mannen zeker verdiend.