• VOORBESCHOUWING DOSKO – DUBBELDAM
    Elke week kijken we vooruit naar de wedstrijd die het komende weekend gespeeld gaat worden. Nu mag De Schnorrrrrr nog eenmaal deze competitie afreizen naar een ploeg uit Brabant. Nog één keer de Brabantse gezelligheid opzoeken en vooral de warme welkomen bevallen hem prima. Zo ook deze week, als hij aankomend op sportpark Meilust. Hoe mooi is het, om in mei naar een sportpark te mogen dat Meilust heet en de Schnorrrrrr kan u vertellen dat hij lust heeft in een wedstrijdje in de warme mei zon. Nog mooier is er wat er op het spel staat. Één wedstrijd, drie belangrijke poenten. Geen zes Denzel, maar gewoon drie punten die we moeten hebben om onze missie te volbrengen.

Om verwarring te voorkomen is er eerst afgereisd naar RKVV DOSKO 32 in Duizel. Een plaatsje net onder Eindhoven. Hoewel dit erg veel overeenkomsten kent met onze tegenstander van komende zaterdag, is dit zeker niet sportpark Meilust. Zij spelen ook in het rood geel, maar spelen bovenin mee in de 5e klasse. Deze klasse kennen wij niet op zaterdag en zodoende is het ook erg stil op deze vereniging. Dubbeldam kennen ze niet en vertrekken we maar snel naar DOSKO uit Bergen op Zoom. Eenmaal aangekomen staat de voorzitter uiteraard al op ons te wachten op een door groen omringt sportpark. Direct aan de weg en dus goed te vinden voor alle meereizende supporters.

De gesprekken dwalen al snel af naar de wedstrijd aan de schenkeldijk. Zo komt die duivelse buitenspeler Daniël Bouter naar boven drijven, want hij maakte de eerste twee goals aan Dubbeldamse kant, nadat hij tussen de goals al een penalty had gemist. Iets met nooit een penalty nemen die je zelf versiert hebt… Dit was ook direct de ruststand. Hoewel er nauwelijks een vuiltje aan de lucht was voor Dubbeldam, wisselde Paul tweemaal. Dit mede door het eigen kunstgras waar Mahmod en Daan teveel hinder aan vonden. Dit zal zaterdag niet anders zijn, want ook hier is kunstgras aanwezig. De mannen die hun vervangen zullen ook zorgen voor de derde en vierde treffer. Raffalinho nam de derde voor zijn rekening, waarnaar Selcuk de vierde goal maakt die op een presenteerblaadje aangeleverd werd en niet meer te missen was. De buitenspeler van DOSKO zal de reputatie van Rumo aansterken en maakt nog een eretreffer voor de toenmalige gasten.

DOSKO (Door Ons Samenspel Komt Overwinning) zal net als bij ons geen aanvallende instellingen hebben en de kat uit de boom kijken. Zeker nu ze weten dat Dubbeldam eventueel bij winst de titel kan pakken. We hebben in ieder geval alles in eigen handen. Een tip voor onze trainer en spelers is dan ook om er kort op te zitten en snel te scoren. Dit zal de middag een stuk gemakkelijker maken. Voor de spelers, maar ook voor de wissels en supporters. Verder zullen wij gewoon van eigen krachten uit moeten gaan en het spelletje moeten blijven spelen waarmee ze de laatste negen wedstrijden in winst wisten om te zetten.

Terwijl wij uit spelen bij DOSKO speelt onze enige concurrent nog een lastige wedstrijd uit bij The Gunners aan zee. Met het zand en hier en daar een plukje gras, zal dit ook voor hun geen gemakkelijke wedstrijd worden. Maar zoals we al aangehaald hadden, we hebben het in eigen hand en alleen de overwinning telt. Alle focus ligt dus op DOSKO en de oh zo belangrijke drie poenten.

Wij hopen dat er vele supporters zullen afreizen naar sportpark Meilust voor misschien wel een stunt van jewelste. Dat wilt u toch niet missen? Wij roepen daarom een ieder op om te komen en onze mannen te steunen! Tot dan!

De Schnorrrrrr