Actief duiken dwazen elders tussen leuker oranje gebied.
Mocht u denken dat bovenstaande bijzonder slechte zin iets toevoegt aan dit kamp, dan heeft u het helemaal goed. Onze kleine helden en heldinnen hebben voorlopig even genoeg aan hun teamcaptains en de overige leiders moeten de tijd tot het gruwelijke nachtspel zien te overbruggen. Omdat het nog te vroeg is voor het Grote Internationale Tourspel doen we maar een ouderwets spelletje onder leiding van niemand minder dan Lucille Kloens, die vandaag onze spelleider is van het guitige spelletje Lingo. Inmiddels past onze Lucille wekelijks haar voor- of achternaam aan en voor dit kamp heeft ze zich dan ook moeiteloos aangepast.
Zoals iedereen weet hebben we bij dit spel vooral zes-letterwoorden nodig en gelukkig kan bijna iedereen bijzonder goed spellen en terwijl we ons zo vermaken en wachten tot de zon ondergaat, lezen we op de website ook nog eens een opbeurend verhaal over onze wethouder Marco Stam, die als het een echte politicus betaamt, soms wat moeite heeft om de waarheid te onthouden.

Het loopt tegen tien uur en waar dit voor veel van onze kampbewoners normaal gesproken tijd is om allang te slapen, zijn ze vandaag nog klaarwakker en wachten ze vol spanning op het grootse nachtspel dat dit keer in het tegen zal staan van de Italiaanse maffia, vandaar natuurlijk ook de gigantische Mexicaanse muur rond onze B- tot en met D-velden.
De kinderen weten nog niet wat ze te wachten staat, maar het gaat geweldig worden. Onze voormalige verzorger Joey heeft zijn beste Italiaans uit de kast gehaald om het spel uit te leggen en we hopen maar dat onze mannen en vrouwen dit gebrabbel begrijpen. Mochten ze morgen met verhalen thuiskomen die u niet begrijpt, dan leggen we hier vast het spel uit. De kans dat het ook daadwerkelijk zo gespeeld zal gaan worden, is trouwens bijzonder klein.
De bedoeling is dat jonge helden zakjes met bijzondere inhoud over de grens weten te smokkelen. Onderweg moeten ze vragen over Dubbeldam beantwoorden en hoe meer ze over onze mooie vereniging weten, hoe groter de kans is dat ze gaan winnen. Als ze uiteindelijk bij de grens aankomen, moeten ze deze met hun overgebleven zakjes proberen deze over te steken en dat kan natuurlijk alleen maar als het echt helemaal donker is.
We gaan zien wie de echte helden zijn. Wie durft er in het gruwelijke donker langs de gemene grenswachters te rennen? Wie gaat dit gevaarlijke spel winnen?
Wellicht krijgt u nooit antwoord op deze vragen, want de grenswachters zijn nog druk doende om woorden als ‘piraat’ en ‘scheen’ te spellen. Daarnaast hebben de spellen bij het F-kamp nogal eens de neiging om gewoon te veranderen in tikkertje, dus we gaan het meemaken. We proberen u nog op de hoogte te houden van wat er in de duisternis van de nacht echt gebeurd is.