• Het gaat goed met de meidenafdeling van Dubbeldam, in alle leeftijden vertegenwoordigd, wat al heerlijk is, maar ook de sportieve prestaties zijn zeer goed, even een korte ronde langs de wedstrijden van onze meiden :

Onze meiden van MO11 wist in de vroege morgen met 2 – 4 SteDoCo te verslaan door 2 doelpunten van Bregje en 2 van Eva.

De MO13 wist met dubbele cijfers te winnen, maar liefst met 11 – 0 en toch liepen er een aantal teleurgestelde meiden van het veld na afloop, want die hadden een nog beter resultaat verwacht. Vooraf stond concurrent Hardinxveld door een beter doelsaldo namelijk nog op de eerste plaats dus mogelijk konden het aantal doelpunten belangrijk zijn. Achteraf, verloor Hardinxveld, en gaan onze meiden aan de leiding ! De wedstrijd werd prima gefloten door Lieke.

Onze MO15 speelde ook thuis, waarbij Ton H. als scheidsrechter mocht optreden en onze meiden met 2 – 1 zag winnen, zwaar bevochten overwinning met wederom 3 punten. Met 6 gespeelde wedstrijden en 10 punten doen zij het prima in de competitie.

Zonder André en Richard speelde onze MO17 op het B-Veld, Dees heeft door de afwezigheid de honneurs waargenomen en hoe! IFC kwam net naar rust nog wel met 0 – 1 voor maar met deze prima trainer wisten onze meiden wisten alsnog het tij te keren en de buit binnen te halen door met 3 – 1 te winnen.

Dan de oudste meiden, MO19 welke op het D-Veld mochten aantreden. Na de afgelaste bekerwedstrijd van afgelopen woensdag was ST Vuren / Herovina MO19-1 de tegenstander.

Op volle oorlogssterkte konden we aantreden, wat voordelen heeft maar ook nadelen. Vuren was vooraf al ingeschat als een sterke tegenstander, en dat werd ook wel duidelijk daar het spelletje het meeste op onze helft afspeelde. Overigens zonder echt gevaarlijk te worden, want de ijzersterke verdedigers Kyara,Tessa, Noa met Florine erachter moest knokken voor elk duel, maar deze werden dan ook allemaal gewonnen. Ook de overige meiden leverde trouwens een prima pot voetbal af, duels werden aangegaan, er werd bij balverlies omgeschakeld. Door op het middenveld de rust te bewaren kwamen we met regelmaat aan voetballen toe, enkele speldenprikjes leverde wat kleine kansjes op. het spel bleef lange tijd in evenwicht tot Yasmin gelanceerd, werd en na een korte sprint het tegenstander te slim af was kon ze beheerst de 1 – 0 voorsprong aantekenen.

Heerlijk om zo richting de kleedkamers te lopen, in een gelijk opgaande wedstrijd voorstaan, prachtig. In de rust, alle complimenten aan de meiden gegeven! Een aantal wissel doorgevoerd, met verse krachten en meiden welk zaten te springen om hun kunsten te vertonen.

Na het fluitsignaal bleek al snel dat Vuren toch niet met lege handen naar huis wilde gaan, de druk werd hoger, de wisselingen van speelsters en positie was onwennig, en te bezoekers kregen kans op kans. Diaz was aan aantal malen erg belangrijk, niet zoals je verwacht met haar handen, maar ze gooide zichzelf gewoon voor de bal, met knieën, voeten en zo`n beetje met alles de deur proberen dicht te houden. Het mocht niet helpen want de binnen no-time stonden we 1 – 2 achter, zwaar balen. Doordat Mike stond te vlaggen konden Ton en Ton de koppen bij elkaar schuiven om de wedstrijd weer onder controle te krijgen, Flo en Tessa weer centraal achterin met wat schuiven van posities tot gevolg leverde resultaat op. We konden weer onder de druk vandaan komen, hardwerkende middenvelders en Amber die dan ook tot 2 maal toe in 4 minuten en bal vol in het gezicht zag komen zag in tegenstelling tot vorige week geen sterretjes. Na een overtreding op Anouk-ie was een van de meiden van Vuren het niet eens met de beslissing van Patrick, (welke vandaag weer in dat prachtige blauwe scheidsrechter shirt de roze sokken van onze meiden deed vergeten) en het is bekend, blijf niet door zeiken want daarmee benadeel je alleen maar je eigen ploeg. Het kwartje was gevallen dacht ik, toen ik ook nog een meegereisde supporter hoorde gillen.. zag ik het al aankomen. Afijn, Pat wist nog even duidelijk te vertellen hoe het allemaal werkt op een voetbalveld en ook deze beste man leek eieren voor zijn geld te kiezen. Het oponthoud weer hield onze meiden er overigens niet van om te blijven drukken. Lotte S. had 1 missie om als centrale middenvelder dan ook altijd op het middenveld te staan!

En ja, hoor .. ik zag haar weer adem happend in de spits staan .. de bal werd veroverd door Sterre waarop Yasmin goed de breedte inliep en ruimte maakte voor de pass welke over de verdediging heen ging en Lotte S. lanceerde. Met 1 – 2 achter en in het achterhoofd dat Lotte S. heel veel tijd had om de keepster te verschalken kreeg ik toch een déjà vu naar 2 weken geleden … Maar ze deed het nu wel, met een bijna “no_look” nonchalance gewoon binnenkant voet langs de keepster binnen de palen 2 – 2. Met nog een minuut of 10 op de klok waren we sterker, maar waren niet meer in staat om de voerwinning over de streep te trekken.

Blij met een gelijkspel? Hadden we meer verdiend, 2 punten verloren of 1 gewonnen….? Wij zijn er inmiddels wel uit, al hadden we deze pot verloren hadden we als trainersduo er ook vrede mee. Er werd door een ieder super hard gewerkt, leuk voetbal, prima duels, we zagen de wil om te winnen terug bij een ieder, kortom super tevreden en super trots !

Onze tegenstander had overigens nog een fotograaf meegenomen, en mochten de foto`s online verschijnen zullen we deze zeker delen, volgens Isa moet er zeker een hele mooie gemaakt zijn 🙂
    Volgende week vrij daarna wacht laagvlieger GJS op onze komst.