• Hij is er weer: Het wedstrijdverslag, met vandaag de wedstrijd tegen Hardinxveld MO19, de afgelopen 2 weken geen verslag gezien, dat klopt dus hieronder de “highlights”.
    De 3 – 1 overwinning op IFC, (gemist door vakantie), was zwaar bevochten maar zeker terecht. Doelpunten : Lotte S. (2) en Lotte van B. Vorige week (lamlendig, ziekjes), de 0 – 3 overwinning op VVAC, ging redelijk makkelijk, door de prima verdedigende meiden werd ook de NUL weer eens behouden, klasse Diaz, Anouk, Flo, Kyara, Maartje, Noa en uitblinkert Eline! Doelpunten : Lotte S. (2) en Lotte van B.

Zaterdag 1 speelde uit bij DFC waardoor het hoofdveld voor onze meiden was hun podium konden pakken. Florine, Maartje en Merthe afwezig. Lichtpuntje is dat Isa, na anderhalf jaar blessureleed en hard trainen weer op de bank zit. Sara ook terug van een enkelblessure is weer van de partij. Dit maakt het aantal speelsters op 17 ! De analyse van de tegenstander vooraf was vrij eenvoudig, klem onderaan, 19 tegen en nog geen doelpunt mogen scoren. Overschatting kon direct van tafel, want onze kracht ligt vaak in de ruimte op de helft van de tegenstander waarop een verdedigende opstelling en terugzakken van onze spitsen vereist is.

Naarmate het einde van de warming up, geeft het altijd weer een goed gevoel al er een flink publiek langs de kant staat, ook de grote selectie van onze tegenstander had de nodig supporters mee genomen wat altijd leuk is. De aftrap precies om 14:30, en direct 2 minuten na later werd Lotte S. al gelanceerd en mocht haar kunstje doen, en kon alleen op de keepster af, maar de 100% kans mocht er niet in. Het leek dus al direct op een vrij eenvoudige overwinning te gaan worden met zulke kansen. Niets was minder was, de controle over de wedstrijd glipte langzaam uit onze vingers, sterker nog de leuk combinerende tegenstanders mochten vrij makkelijk opbouwen, onze voorhoede en middenveld leken het allemaal prima te vinden en druk zetten op een tegenstander was blijkbaar niet nodig.

Hardinxveld greep haar kans en kon ongehinderd een schot vanaf een meter of 25 afdrukken op Diaz, welke kansloos was doordat de bal wel erg fraai over haar heen werd geschoten. Ik had nog het idee dat de tegenstandster er zelf van schrok, afijn .. 0 – 1. Met een supporter of 75 op eigen veld is het normaal gesproken geen probleem om een achterstand weg te poetsen. De verwachting dat de mouwen werden opgestroopt, net als de korte mouwen van Hardinxveld is normaal gesproken een logisch gevolg, een speldenprik van Yasmin, belandde in het zijnet, enkele minuten later was het Lotte S. welke voor de tweede maal oog in oog stond met de keepster maar hem er weer niet in winst te krijgen. Deze storm was echter van korte duur, de bezoekers mochten gewoon weer alles doen met de bal, een enkele uitzondering was de inmiddels ingevallen pitbull Anouk en Noa welke wel de wil hadden om te winnen .. Toen ook de 0 – 2 knapte er ook bij mij iets, Hoe dan !

Eindelijk 45 minuten gespeeld …rust! Voor de wedstrijd had ik nog even telefonisch contact met de trainer van MO17, welke met 5 – 4 verloren had tegen Oranje Wit, wat op zich ook niet te begrijpen was maar de conclusie was een beetje zoals ik de eerste helft van onze meiden had ervaren, slap, weinig mentaliteit en inzet als we niet in balbezit zijn. De “donderspeech” welke hooguit 3 minuten duurde, was meer een gemeende uiting van teleurstelling van Ton en Ton .. waarop het ons beide beter leek om ze zelf maar te laten nadenken en een frisse neus te halen. De laatste woorden waren dat een 4 – 2 overwinning gewoon de normale uitslag zou moeten zijn, en ze dus wisten wat er verwacht werd.

De tweede helft was beter, nog niet hoogstaand maar beter er was strijd, maar doelpunten de bleven uit, sterker nog het was Diaz met kunst en vliegwerk welke een grotere achterstand wist te voorkomen en de bezoekers kregen het voor elkaar om bij een leeg doel de bal op het achterhoofd van Tessa te schieten waarop een grotere achterstand voorkomen werd. Dit leek het kantelpunt, door een soepele actie van Linsey en prima afgerond was het 1 – 2. Kort daarna stond Lotte S. voor de derde maal voor de keepster en weer op de keepster geschoten, de bal belandde voor de voeten van Isa, die zichzelf onsterfelijk had kunnen maken en een standbeeld had kunnen krijgen aan de ingang van het sportpark … keepster lag op op de grond, doel was leeg maar de bal ging een halve meter over.

Enkele aanvallen later wist Lotte S. de 2 – 2 wel binnen te schieten, je verwacht dan dat de overwinning dichterbij komt, maar helaas de laatste 10 minuten had ik niet meer het idee dat de 3 punten op het stadion Schenkeldijk konden blijven, 2 – 2 was dan ook de einduitslag. Hardinxveld mocht naar huis met 1 punt, waarbij de nasmaak bij blijft dat we zelf 2 punten hebben laten liggen.

Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Heerjansdam om 10:30 op het programma.